Känns som jag drar ner alla
Hej Bup!
Anledningen till att jag skriver här är för jag mår inte bra. Jag kommer alltid till samma mörka plats varje gång jag är själv, men kan även komma till denna plats när jag är med vänner. Jag ler och skrattar men kommer som sagt alltid tillbaka.
Har alltid haft dåligt självförtroende men nu i ettan så blev allt värre. Har haft problem med koppling till mat innan och åt mindre men slutade med det. Men nu i ettan så har jag börjat få ångest ungefär var dag vilket tar så sjukt mycket på mig. Inte nog med det så har jag som sagt svår koppling till mat, nu äter jag inget som lägger sig som fett på mage eller lår, tränade 5 dagar i veckan men bara 4 dagar nu då jag nt hinner med skolan annars men får sån grov pngest när jag tänker på det. Och varje gång jag blir deprimerad eller kommer ner i mina tankar ser jag inte någon mening med mitt liv. Varför ska jag behöva må såhär och känna att ingen bryr sig om mig. Jag kan ta mitt självmord men vill så gärna kämpa för har mina mål i livet som jag aldrig kommer nå är jag 100% säker på. GAD, ätstörning vad det nu är vill jag veta. För är så negativ och känns som jag drar ner alla runtomkrig mig men försöker se stark ut men är så negativ mot allt att andra tröttnar på mig.. Får även mycket krav på mig från min syster hon klagar ungefär varje dag vilket gör allting värre.
Det är lite blandat men hoppas ni förstår!
Tack på förhand :)
S

BUP svarar:
Hej!
Det låter som att du är inne i en tung period just nu där du får kämpa med många jobbiga tankar. Ångestladdade och nedstämda tankar som blir både negativa och självkritiska och som du dessutom upplever går ut över andra i din omgivning.
Det behöver du stöd och hjälp i.
Att det känns så här tufft just nu betyder inte att det alltid kommer att vara så här. Men du behöver inte vara ensam i att hantera hur du har det.
Jag tycker att du ska vända dig till den BUP-mottagning du tillhör och berätta hur du mår, om dina funderingar kring ätstörningar och ångestproblematik. Tillsammans med en behandlare på BUP där kan du få stöd i hur du mår och vad som kan hjälpa.
Ibland kan det kännas skönt att bryta det där starka yttre och till andra berätta hur du kämpar med hur negativt allt känns just nu. Att på så sätt visa lite mer av sig själv kan nyansera bilden och göra att man känner sig närmare de personer man har runt sig samtidigt som du tar hjälp för hur du mår.
Ta hand om dig!