Enda gången jag inte är uttråkad/mår kasst är när jag dricker
Vad ska jag göra om jag tycker att livet är så tråkigt att jag inte ser någon mening med det? Enda gången jag inte är uttråkad/mår kasst är när jag dricker eller tar olika droger. Så hur ska jag göra för att hitta  nån mening med livet?
Hbg

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker att du ska sätta dig ner och börja prata med någon om hur du mår och börja nysta i frågan du ställer. Att sitta och på allvar prata med någon om ditt  liv, hur du mår och vad du tänker och känner. Det kan vara  något väldigt meningsfullt. Jag tycker du ska pröva.
Som du säkert förstår är det risk för dig med alkohol och droger. Om det bara är då som du känner dig levande, är det lätt att bli beroende. Så det är verkligen bra att du funderar på andra sätt att må bra. Ibland är det enklast att prata om sig själv och hur man mår med någon som inte är anhörig eller tillhör vänkretsen.
Om det är så för dig kan du ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor.