Betyder mina fantasier att jag är störd?
Jag har sjuka sexfantasier. Förut tänkte jag inte så mycket på det, jag tänkte att det inte spelade någon roll eftersom det bara var fantasier. Fantasierna handlade om yngre tjejer oxh äldre män som hade sex. Vissa även om incest, och det hände att jag fantiserade lm min egen förälder. För ett tag sedan började jag tänka på hur sjuka mina fantasier egentligen är och vad de betydde. Jag började på enorm ångest för detta. Det här gjorde även mina fantasier mer extrema och de började handla om barn. Det känns lite som att såfort jag tänker på något som jag verkligen inte vill bli sexuellt upphetsad av så är det just det som händer... Men jag vet inte. Eftersom mina sexuella fantasier ändå alltid handlat om åldersskillnad tänker jag att jag kanske är pedofil.. Mår extremt dåligt över detta. Det har förstört hela mitt liv. Vad betyder de här sexfantasierna? Är jag störd?
Gah

BUP svarar:
Hej Gah!
Fantasier är just fantasier och de kan se ut hur som helst. Det är väldigt olika vilka fantasier som gör olika personer upphetsade, det kan handla om olika situationer med olika personer, personer med olika utseende, ålder, kläder osv. Så länge det rör sig om fantasier, och inte är något man gör som skadar någon annan, finns inte något som är förbjudet.
Eftersom du oroar dig så starkt kring de fantasier du har tycker jag att du ska ringa anonymt till Preventell. Det är en möjlighet att anonymt få prata med någon professionell om saker runt ens sexualitet som oroar en. Läs mer på deras hemsida. Jag tänker att det kanske kan kännas bra för dig att få ställa alla frågor du har och få svar från någon som arbetar med de här frågorna och pratat med många som har samma oro som du.