Ledsna bilder i min mobil sen 2012
Hej bup. Jag är väldigt ung. Och jag har mått dåligt i flera år. Jag kan hitta massa ledsna bilder jag har i min mobil sen 2012. Jag skojar inte. Jag mår verkligen dåligt och orkar inte mer. Jag kan inte förklara. Och jag vill att ni ska förstå. Jag orkar inte med livet längre och jag kan inte förklara allt som händer. Men jag är tjejen ingen vill ha. Ibland är mina kompisar så falska. Dom kanske lovar mig saker, sen blir det inte. Åh mitt liv är bara fel hela jag är fel, jag skämmer ut mig hela tiden! Jag gör fel hela tiden! Ingen förstår, ingen fattar, min "väg" är bara förstörd. Jag är förstörd. Jag orkar inte mer jag pallar inte.jag har skär mig men jag gör det inte nu för sommaren är här och då har man ju kortärmad på sig och så ... Allt är bara förstörd. Jag är bara så ledsen. Orkar inte längre. Vad har jag med livet att göra. Jag vill dö, försvinna och aldrig komma tillbaka. Jag kan inte beskriva allt. Eller jag kan inte förklara allt. Ni kan inte föreställa er vad som händer. Varje dag i mitt liv. Jag har pratat med er (bup) några gånger innan och när jag var 9, sen efter det så fick jag prata med socialen. Och inget blir bättre. Jag orkar inte längre. 11 år Min allt kommer alltid vara förstört. Jag är värdelös.

BUP svarar:
Hej!
Det är inte ett dugg konstigt att du känner att du inte riktigt vet varför du mår dåligt. Det är inte ovanligt att det är så. Jag tycker att du beskriver på ett klokt sätt det du vet om hur du känner. Du har mått dåligt länge, i flera år, då är det lätt att känna sig förvirrad och uppgiven.
Kom ihåg, hur jobbigt det än kan vara i perioder, så kommer det inte alltid att kännas så här. Det är när det är så här tungt som man behöver påminna sig som mest. Utifrån det du skriver så låter det som att du tvingas kämpa extra mycket. Det är okej att känna sig trött.
Det handlar inte om att du är värdelös, utan om att du har fått tuffa förutsättningar. När saker i livet är jobbiga handlar det ju inte bara om hur man själv är utan hur det ser ut runt omkring en. Alla har saker de är bra på och saker de har svårt för. Det är okej att vara jobbig och fel. Men det är också sånt som mest brukar kännas på insidan när man mår dåligt. Det är inte alls säkert att andra uppfattar dig på det sättet.
Jag skulle önska att du kunde ha någon vid din sida så att du inte behövde vara så ensam med dina upplevelser. Någon som kan lyssna, peppa när det behövs eller bara finnas där. Jag rekommenderar att du tar kontakt med BRIS för att prata mer om hur du mår och hur du har det. På BRIS jobbar kuratorer som är vana vid att stötta barn genom att lyssna och hitta nya vägar när det känns svårt att se dom. Till BRIS kan man vända sig anonymt och prata via telefon eller chatt. De är bra på att stötta i stunden och hitta vart man kan vända sig för fortsatt stöd. Våga fortsätta att ta hjälp!
Allt kämpande som du lägger ner är inte förgäves. Det kommer inte alltid att vara så här tufft. Och du, hur trasig och fel man än känner sig så går det att laga.