Vill bara spy, eller något, efter det som hände
Hej!
Jag har ett så stort problem att jag vill bara spy eller något. Det handlar om att jag och min bästa vän vi är 14 år. Vi va hemma hos några killar rätt gamla runt 18 tror jag. Min vän var på g med ena killen så dom gick iväg. Jag var lite halv full och var helt borta. Så ena killen kom in till mig o försökte ha sex med mig men jag vågade inte säga något. Hab trodde jag sov, då ville han inte göra något med mig...
Sen kom en annan kille och hade sex med mig jag var så borta att jag bara gjorde det... Och problemet är att det var min bästis kille....:( hab hade ingen kondom eller något... Jag mår skit känner mig som en hora eller slampa.... Vill bara dö. Hon fick reda på det. Hob sa att vi aldrig skulle prata igen. Jag har ingen annan i skolan att vara med kommer snart ta mitt liv känns det som. Varför gjorde jag detta jag ångrar mig grovt.... Hade kunnat göra vad som hellst för att få det ogjort.
Snälla hjälp mig
Tänk så är jag gravid också jag kommer dö då....
Anonym ledsen tjej:(
ledsen tjej

BUP svarar:
Hej ledsen tjej och tack för ditt brev.
Vad sorgligt att din kompis blev arg på dig när det är hennes kille som är den som gjort fel som legat med dig, en ung tjej, som var helt borta. Hur är man funtad som kille då, kan man ju undra? Och hur kan din kompis gilla en kille som gör så? Dessutom är du under 15 år och då är det ju inte ens tillåtet enligt lag att ha sex med dig, särskilt inte för en kille som är 18. Killen har gjort helt fel, men du får skulden. Dålig stil av din kompis tycker jag och jag förstår verkligen att du är både ledsen, orolig och känner dig ensam nu.
Har du verkligen ingen annan att prata med? Jag tycker att du behöver få stöd och tröst nu och om du inte har någon i din omgivning som du få det av så kan jag verkligen rekommendera Tjejzonen. Du kan inte ana vilka fina tjejer det jobbar där, som är superbra på att peppa, stötta och trösta tjejer som dig. För du, du är inte ensam att ha varit med om detta, tyvärr.
Jag tycker också att det är jätteviktigt att du går till ungdomsmottagningen UMO och gör ett graviditetstest för att kolla så att du inte blivit gravid, gör det så snart som möjligt. Det är nog viktigt att du ber dem kolla så att du inte fått någon könssjukdom också. Ju fortare du gör detta desto snabbare kan du få hjälp, för det går att få jättebra hjälp där, om det skulle visa sig att du är gravid, eller fått någon sjukdom. (hoppas verkligen inte det).
Ditt liv är inte över för att detta hände dig, jag lovar. Du har inte gjort något fel och jag hoppas att du snart få lugn och ro.
Kram!