Rädd att tvångsvårdas
Hej! Det massa saker som
snurras vet ite om jag någonsin kmr få
alla mina svara bevarade men under det senaste 2 åren blev jag gång på gång utsatt för våldtäkt av en kille ja vart kompis jag vågade tillslut efter 2 år säg efter skolan blev orolig möte efter möte nu har ja vart tvångsvårDad dagar efter polisförhör det har varit domstolsförhandling men det blev inget nu överklagar åklagaren o nu så mår jag jätte dåligt känner mig utfrusen utav av min familj känner skam o dom gör så att jag får all skuld Jag säger till alla min mentor som vart med mig hela vägen frågar hur ja mår men säger att jag måt bra fastän igentligen vill jag bara gå bort för jag orkar ite mer ångesten e så stark klarar ute av det vad ska göra e rädd att jag skadar mig själv för ångesten e så stark klarar ite av det och om jag berättar dEtta till min mentir som Jah litar på jag e ändå ödd att jag ska bli tvångsvårdas om jag berättar hur jag mår till ngn ens vad ska jag göra
amal

BUP svarar:
Hej Amal!
Tack för ditt brev! Det är fruktansvärt att den här killen har utsatt dig för upprepade våldtäkter och det låter sedan väldigt tungt, att du får skulden för det av din familj.
Det är inte rimligt!
Det är alltid förövaren som har skuld till en våldtäkt, aldrig någonsin offret!
Du utsätts för dubbla påfrestningar genom att du dels varit utsatt för flera våldtäkter och dels får skulden av din familj. Du lämnas väldigt ensam, när du som mest behöver stöd och kärlek av föräldrar och syskon.
Det låter som du litar på din mentor, men inte vågar berätta om din ångest och att du skadar dig själv för du är rädd att tvångsvårdas.
Jag undrar om du skulle kunna prata med din mentor om just rädslan att tvångsvårdas och höra hur stora de riskerna är i verkligheten. Det kanske är så att du kan prata mer öppet med mentorn om din ångest, utan att riskera att tvångsvårdas.
Jag uppfattar det som att du behöver mycket hjälp och bl a skulle behöva en längre kontakt med BUP.
Där borde du kunna få hjälp med en ordentlig behandlingskontakt för att bearbeta allt du varit med om och också en direkt hjälp med den starka ångesten.
Du kan också få hjälp genom att chatta anonymt på nätet med tjejjouren eller med BRIS
Du har också möjlighet att söka samtalskontakt på närmaste ungdomsmottagning. Dit kan du gå själv utan föräldrar.
Det finns hjälp att få - så jag hoppas verkligen du hittar den hjälp du så väl behöver!
Ta hand om dig!