Känt mig tom och hopplös i 1½ år
Hej.
Jag är en kille på 17 år som har känt mig tom och hopplös i ungefär 1,5 år jag drar mig undan kompisar och familj jag föredrar att vara själv.
Allt började för 1,5 år sen när jag började prata med mig själv och kände att jag hade två personligheter en snäll och trevlig och en mörk och otrevlig sida jag tänker på att bara göra slut på allt när jag är mitt andra jag.
Jag tänker väldigt annorlunda tror jag det är rätt hemska grejer som rör sig här inne jag tror jag borde söka hjälp men jag vet inte vart jag ska söka hjälp det känns som om jag bär en mask när jag träffar folk ingen märker något men jag tynar bort det känns som om det inte finns något annat kvar än den där masken som man bär varje dag folk tror att jag är glad och trevlig men jag känner att om jag kunde så skulle jag nog sova resten av livet.
Maledictus

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Bra att du skriver hit för att få råd. Det är klart att du ska söka hjälp! Få någon att prata med om dina olika sidor och din känsla av tomhet.
Det finns många som har olika slags problem med att få ihop sina mer trevliga sidor med de mer otrevliga. Hur ska du hantera din aggressivitet? Hur ska du kunna integrera den i dig själv så att du kan hantera den och också kunna visa den mot andra när det behövs?
Ditt otrevliga jag verkar vara otrevlig även mot dig själv Hoppas att ditt mer trevliga jag även kan vara snäll och trevlig mot dig själv!
Du kan ta kontakt med BUP eller en ungdomsmottagning där du bor. Eftersom du är 17 år behöver troligen inte dina föräldrar ha kännedom om du inte själv vill.
Lycka till!