Mår sämre efter att ha pratat om mina problem
Jag är 15 år gammal har haft självmords tankar i ca 3 år nu blir mobbad har pratat med rektor,kurator,lärare och polisen för 2 veckor sen fick jag ett brev från polisen där det stod att dom la ner ut redningen för att det inte va så allvarlig jag har inte gått till skolan sen november och nu är det snart april men enligt min skola har jag bytt skola och mina problem angår inte dom jag skadar mig skälv med det första bästa och jag litar inte på någon eftersom alla säger att när man är depremerad ska man prata med någon vuxen eller någon man litar på och att det skulle hjälpa det har inte hjälpt mig något utan att få mig att må mycket värre !!!
Privat tillsvidare

BUP svarar:
Hej!
Vad kämpigt du har det och vad tråkigt att du inte fått någon hjälp, trots att du faktiskt har sökt stöd. Jag kan verkligen förstå att du känner dig besviken.
Ditt brev väcker många frågor hos mig.
Jag förstår inte riktigt det du skriver om din skola. Du skriver att enligt skolan har du bytt skola. Det är den biten jag inte riktigt förstår är jag rädd. Menar de att eftersom du inte har varit där sedan i november förra året så har de ingen skyldighet att hjälpa dig? Det låter inte rätt i mina öron. Skolan har ansvar för att alla elever får en bra och vettig skolgång. De är skyldiga att erbjuda hjälp och stöd så att elever klarar av sin undervisning. De har också skyldiga att se till att mobbning upphör, om det förekommer.
Om du har haft självmordstankar och berättat för vuxna om det så blir jag verkligen bekymrad om ingen har tagit det på allvar. Det är väldigt allvarligt när en ung person inte vill leva längre och du behöver få hjälp och stöd så att livet känns okej att leva igen.
Vad säger dina föräldrar om din tillvaro? Stöttar de dig? Eller upplever du att de också sviker?
Det är lite svårt för mig att ge något riktigt bra tips om vad du ska göra i din besvärliga situation. Det jag tänker kan vara till hjälp är ändå att inte ge upp. Ibland tar det lite tid att få rätt hjälp och även om det känns supertungt att be om hjälp igen, så vill jag att du gör det. Till slut kommer någon att förstå.
Kanske skulle det vara till hjälp om du fick möjlighet att chatta med en kurator? Du kan vara anonym om du vill och dina föräldrar behöver inte bli inblandade. Om du pratar med någon som kan ställa lite frågor så tror jag att du lättare kan få hjälp i rätt riktning. BRIS är ett bra ställe att börja på.
Ge inte upp! Det finns vuxna som bryr sig och som kan hjälpa dig.
Var rädd om dig!