Sista månaderna varit svåra
jag känner mig deprimerad och har gjort det dom senaste månaderna
jag tar åt mig så fort någon skrattar åt något eller kollar åt mitt håll
jag har avskärmat världen jag vågar inte komma ut igen
jag har det svårt hemma hos min pappa då mina föräldrar är skillda
han skriker och sätter hög ton mot mig
jag är rädd för honom att han nån gång ska slå till
jag skär mig och röker på för att komma bort för att bli lycklig igen
iallafall för stunden...
jag njuter av att se blodet rinna över min arm som om jag förtjänat det
min mamma gör allt för att få mig må bra och varje gång hon ser ätt nytt ärr kan jag se besvikelsen i henne
men jag kan inte sluta inte ens för hennes skull
jag tänker nästan dagligen på hur det skulle va om jag verkligen vore borta ,
om jag skulle tagit livet av mig
och om hur folk skulle reagerat...
jag somnar ofta i tårar
och vet inte vad jag ska göra snälla hjälp
cutter

BUP svarar:
Hej!
Det låter som om du varit en väldigt ledsen tjej de sista månaderna. Du beskriver också att du har det svårt med din pappa. Nu skär du dig och röker på för att du inte vet vad du ska ta dig till. Det kan vara en lättnad för stunden men brukar bara göra att allt blir ännu jobbigare i längden.
Jag tycker att du direkt ska berätta för din mamma. Om du vill kan du visa henne ditt brev och mitt svar, så kan hon hjälpa dig att ringa till BUP och ni kan gå dit tillsammans. Då kan både du och mamma få hjälp med hur ni kan göra för att du ska kunna må bättre.
Det finns andra vägar att gå än att skada sig och både du och mamma är värda att få hjälp!