Borde säga något till personalen?
Jag är en tjej på 14 år som tror jag kan ha fått en psykos... jag fick en otroligt stark känsla av att jag egentligen är någon annan och ville bara bryta upp mina revben för att släppa ut den jag egentligen är. Kan det ha varit en psykos? Eller var det bara en panikattack (jag är diagnosernad mex paniksyndrom)
Borde jag berätta för någon? Just nu är jag inlagd på heldygnsvård för min anorexi, men var på bups slutenvård för ett par veckor sedan (efter att jag försökte ta livet av mig) och vill verkligen inte tillbaka. Det som är jobbigast för mig nu är ätstörningen och det är den jag vill jobba med, men borde jag säga något till personalen? (Om det ens var en psykos, eller bara en panikattack)
förvirrad tjej

BUP svarar:
Hej Förvirrad tjej!
En sådan upplevelse som du beskriver kan vara fruktansvärt skrämmande.
Jag kan inte säga något om det var en tillfällig extrem stark ångest du drabbades av eller om det var något annat. En sådan bedömning kan bara dina behandlare göra. Men det är jätteviktigt att du berättar för dem, helt oavsett varför du är i behandling och om din behandling sker inom sluten- eller öppenvården.
Dina behandlare kan hjälpa dig bara om du är öppen inför dem. De är till för att lyssna och ge dig en god vård.
Tala om för dem vad du upplever, vad du känner och tänker, det är jätteviktigt!