Får jättemycket skuld på mig
Borde jag hamna på bup?..Jag har jävligt mycket kontorskomplex (haft ät problem)
Bråkar alltid med min familj..Får jätte mycket skuld på mig..Har ingen äkta vän..  Mår skit och gråter varje dag. Fått min mamma att säga att hon ska lämna mig osv.. Jag skär mig.jag har varit mobbad i 8 år ( åk:1-8) går i 9:an nu.Får ofta skit av folk i klassen.
Har/haft sömnproblem.. kan gråta mig till sömns.Fått rycken där jag bor om olika saker...  Och ibland känns det bara som om alla skulle må bättre om jag försvann.. både familjen och "vänner"förr hade jag planerat att ta själv mord.. men jag blev "starkare" Fast jag är så svag om man gem för med alla andra...
har alltid var en som klarat mig själv..och är oftast alltid själv... Vet inte vad jag ska göra../
Lill tjejen jag.

BUP svarar:
Hej!
Det är så mycket ledsenhet och övergivenhetskänslor du förmedlar i ditt mejl att jag verkligen blev orolig för dig. Nej, du borde inte "hamna" på BUP, man "hamnar" inte på BUP utan man söker hjälp och/eller behandling där eftersom man anser sig att behöva det. Och hjälp ska du söka aktivt, utan tvekan på BUP eller på något annat ställe.
Låt mig säga så här. Du har ett självskadebeteende, du sover dåligt, du är så ledsen att du gråter varenda dag. Du har problem hemma med mamma och du känner dig ensam utan vänner. Och du tycker att allt är ditt fel vilket är vanligt. Det är klart att du inte på egen hand och alldeles själv kan ta itu med allt detta, även om jag tror du är en stark tjej som "alltid klarat sig själv".
Det finns dock gränser även för en stark person och då stöd behövs utifrån. Jag tycker inte att allt kan vara "bara ditt fel". Jag tycker tvärtom att det många faktorer som spelar in att du mår så dåligt och därför är det flera som ska ta ansvar för hur du har det.
Du måste få hjälp och stöd för att reda ut saker. Vad kan i första hand dina föräldrar och din familj kan göra, vad du själv bör göra, vad eventuellt skolan (lärare) kan göra, och så vidare.
Jag vet att när man mår dåligt som du gör nu så kan sådana dystra tankar komma att det vore bättre för "alla" om man inte fanns.
Men det tror jag inte på - man brukar tänka och känna så när man är ensam med sina problem och riktigt nedstämd.
Med tanke på de problem du nämner i ditt mejl vill jag rekommendera två alternativ för dig.
Du kan självklart ringa till BUP, i din ålder kan man göra det själv även om man sedan brukar önska att föräldrarna kommer in i kontakten. Men det gör man efter överenskommelse med dig.
Du kan också vända dig till ungdomsmottagningen och få samtal där. Men du ska inte lämnas ensam med att bara älta dina skuldkänslor som du mår sämre och sämre av.
Du är värd att få hjälp och det finns hjälp att få! Var modig och sök den!