Känner konstant ångest och är ledsen
Jag har konstant ångest, är ledsen och allt blir bara värre och värre, känner inte för att äta ibland och ibland äter jag tills jag mår illa och sen får jag ångest över det och ibland kan jag inte sova på flera dagar. Har nästan slutat gå till skolan, orkar inte och kommer inte iväg. Känner mig bara grund och tung.
PirreKurre

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Du berättar i ditt brev att du känner konstant ångest, har svårt att äta, har sömnproblem och svårt att komma iväg till skolan. Dessutom tycker du att det blir allt värre och värre.  Sammantaget får jag en bild av att du har det mycket kämpigt!
Jag tycker att du behöver få hjälp väldigt snart. Det är allvarliga symptom som du beskriver och när du inte orkar med skolan längre så blir det ett konkret tecken på att ditt liv är alltför kämpigt för att du ska kunna klara det själv.
Jag vet inte om dina föräldrar vet om hur du mår. Om inte, skulle du kunna prata med dem? Kanske visa det här brevet för dem, om det känns svårt att förklara? Om det är möjligt så kan du be dina föräldrar kontakta den BUP-mottagningen som ligger närmast där du bor. Jag tänker att dina föräldrar ändå bör ha märkt att du ofta inte kommit iväg till skolan.
Du kan också få hjälp och stöd genom att söka upp skolkuratorn på den skola där du går. Till henne/honom kan du gå även om du inte talat med dina föräldrar.
Det finns hjälp att få och det är viktigt att du får det snart, det är du värd!
Lycka till!