Det började med mitt spelande
hej jag har fått en stor depression. allt började tack vare mitt spel, det kanske låter konstigt men jag vet inte varför jag fick den depressionen för att jag gråtit, inte kunnat sova bra och inte kunnat ha kul med min familj eller mina vänner. jag har försökt leta många hjälp som i internet, jag undrar finns det något som kan hjälpa mig för att jag klarar inte den här depressionen.

BUP svarar:
Hej!
Du är uppenbarligen i en svacka. Om du lider av en depression kan vi dock inte veta säkert - det behövs mer information. När man mår dåligt är det viktigt att äta, sova, röra på sig och umgås med andra. Om man spelar för mycket är det lätt att några av dessa viktiga saker missas.
Jag vet inte hur mycket du spelar eller hur du menar att ditt spelande hänger ihop med hur du mår. Det viktiga är att du oroar dig och funderar över hur det hänger ihop. Ta hjälp av vuxna omkring dig och berätta hur du mår och vad som oroar dig.
Säg att du vill ha hjälp!
Be en förälder eller lärare om hjälp med att komma i kontakt med skolsköterskan eller skolkuratorn på din skola. Eller kolla informationen på din skolas hemsida och ta kontakt direkt.
På många skolor kan man få möjlighet att prata några gånger om hur man mår, eller att få hjälp att hitta vart man ska vända sig!