Efter BUP - psykolog på internet?
Finns det någon sida på internet där jag kan maila med en psykolog?
Jag har gått till BUP (fick diagnosen Depression förra sommaren, men jag har mått dåligt i flera år), men nu är jag 18, så nu får jag inte gå kvar när gruppterapin är slut.
Jag hatar att prata med någon, och tänker mig att jag kanske ska börja på en folkhögskola efter studenten. Därför vill jag veta vart jag kan vända mig på internet, där jag kanske kan få en psykolog som jag kan ha, även om jag flyttar om några månader.
varför är bup bara upp till 18? jag då?

BUP svarar:
Hej!
Din fråga är svår att svara på eftersom det är lite olika beroende på var du bor och vilken sorts hjälp du vill ha. Mitt förslag är att du i första hand vänder dig till din nuvarande behandlare på BUP och diskuterar med hen om var du kan få bäst hjälp.
Många tycker att det är svårt att behöva byta när man är 18 år, men det brukar finnas bra hjälp att få.
Det finns en internetpsykiatrienhet som erbjuder KBT behandling för olika sorters svårigheter. Det mesta är dock i projektform och tidsbegränsat. Du kan logga in på 1177 Vårdguiden och läsa mer om det kan vara något som kan passa dig.
Beroende på var du går på folkhögskola, kan det också finnas en mottagning för         "Ungavuxna" och det skulle du kunna höra efter på BUP.
Hoppas att ni tillsammans kan hitta något som passar just dig!