Blir alltid lämnad av alla
hej!
blir alltid lämnad av alla... alla mina vänner lämnar mig av att dem inte förstår mig känns som om det är något stort fel på mig... har inga vänner kvar är helt ensam kvar mina föräldrar bara skilde sig och dem märker knappt av mig längre, vill inte leva såhär har blivit lämnad av så många vänner. har aldrig riktigt tyck om mitt liv, finns nästan ingen mening kvar, är helt ensam i skolan för ingen vill vara med mig... orkar ej längre vill bara försvinna.
ensam

BUP svarar:
Hej!
Just nu är du mitt i din ensamhet och ser ingen väg att ta dig ur den och hitta någon/några som du kan lita på och som litar på dig.
Du beskriver att dina föräldrar skilt sig och inte märker dig. Är det så att du förut hade bättre kontakt med dem, men att de nu är så upptagna av att klara skilsmässa, sorg, eventuellt ny partner, att de inte orkar se dig och hur du mår?
Om det egentligen är så att de - eller någon av dem - verkligen bryr sig, så skulle du kunna ge dem en chans genom att berätta hur ytterligt ensam och övergiven du känner dig. Jag känner dem ju inte, så bara du kan avgöra om det är en möjlighet.
Kanske dina vänner har svårt att förstå det du går igenom och att det gör att du känner dig ännu mer främmande inför dem. När man är ledsen brukar man bli lite innesluten i sig själv och ha svårt att delta i andras intressen (som kanske då känns just främmande och oviktiga).
Är det något sådant som gör att du känner att det är något stort fel på dig? Ibland kan rädslan för att bli lämnad göra att man sätter upp en mask och ser lite avvisande och likgiltig ut själv, för att inte riskera att bli sårad. Eller, är det så att du inte riktigt hittat vänner som du känner att du har något gemensamt med?
Jag vet ju inte alls om det här gäller dig, men jag tänker att du skulle behöva ha någon att fundera tillsammans med över vad det är som händer dig. Kanske du skulle börja med att vända dig till Tjejzonen där man bland annat kan chatta anonymt.
Du måste orka - och det är viktigt att du gör det - för om man har varit med om att vara mycket ledsen och ensam är det något värdefullt att ha med sig i livet.
Så ge inte upp, du har mycket att dela med dig av!