Kommer ångesten alltid jaga mig?
kommer ångesten att släppa eller kommer den alltid jaga mig ? kommer jag kunna överleva med mina lögner eller kommer dom jaga mig? kommer jag kunna släppa mina misstag eller kommer dom jaga mig ? kommer jag veta vem jag är? kommer jag kunna tänka mer detaljerat och smart? kommer jag få bättre kontakt med familjen ? kommer relationen med pojkvännen bli bättre det är ju det som trots allt tar slut på mig. kommer jag kunna fokusera på skolan? finns det hopp för mig för det känns som om jag aldrig kommer bli bättre och jag vet inte vem jag ska vända mig till det här är första gången jag skriver ner något utav mitt liv i nån hemsida men aldrig dåligt att testa.
anonym

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker det är bra att du skriver hit. När man mår dåligt och det känns som allt bara är mörkt och hopplöst är det egentligen det enda man kan göra. Be om hjälp.
Du brottas med många tuffa och svåra frågor som jag tyvärr inte kan besvara här. Med det menar jag inte att de är för svåra för att besvaras, utan att jag tror att de bäst besvaras i en dialog med någon.
Att vara ung - men ändå inte ett barn - är tufft för många. Du står med en fot i både barndom och vuxenvärld så att säga.
Många, liksom du, känner oro och har funderingar inför framtiden. Ofta är det funderingar som handlar om den egna identiteten, kärlek, vänskap, skola, jobb och så vidare.
Jag tror att du, tillsammans med en klok och inkännande person, kan ha god hjälp av att prata om dina frågor, din oro och dina tankar.
Det är inte alltid man har någon i sin närhet som man vill öppna sig för på det sätt som jag tror du behöver.
Jag tycker du ska söka stöd, antingen på en Ungdomsmottagning, eller om du föredrar chatt; Tjejzonen.
Var inte rädd för att söka hjälp - jag tror du kommer ha stor nytta av det.
Och du! Jag tror på dig, det kommer att bli bättre.