Hatar hela mig själv
Hej
ja e en tjej på 16 år som har problem med mig själv! Har haft bulimi i ett år, men blev av med de men matproblem e kvar! Jag försöker vara glad men ibland går de bara inte och jag drar mig tillbaka och de finns verkligen ingen ja kan prata med! Jag har andra problem med mig själv oxå jag hatar verkligen hela mig själv personlighet allt! Vet inte va jag ska göra längre ja vill ta mitt liv så jobbigt börjar de bli snälla hjälp mig
Mikeeeey

BUP svarar:
Hej Mikeeeey!
Tack för ditt brev! Du berättar om hur missnöjd du är med dig själv, att du har problem med maten och att du inte har någon att prata med om allt det här.
Jag förstår av brevet att du tappert försökt klara dig på egen hand men nu förstått att du måste ha hjälp. Jag håller helt med dig om det! När man har så många svårigheter, som du beskriver, så är det inte lätt att klara det själv.  Du behöver hjälp utifrån och det är ju också därför som du så klokt skriver hit till BUP.se.
I första hand så tycker jag, att du tillsammans med en eller båda dina föräldrar ska söka kontakt med närmaste BUP-mottagning. Där kan du få bra hjälp med alla de olika svårigheter du beskriver. Dina föräldrar kan också få stöd och hjälp i hur de i sin tur kan stötta dig.
Om du inte kan få med dina föräldrar till BUP så kan du söka upp skolkuratorn eller skolsköterskan på din skola eller söka dig till Ungdomsmottagningen, www.umo.se , på den ort där du bor. Det viktiga är att du får kontakt med en vuxen person som kan hjälpa och stötta dig.
Hoppas du snart hittar den hjälp du behöver! Lycka till!