Min systers kille hotar mig
Har sex med min 27 åriga systers kille. Har sån ångest för det! Han tror att jag vill göra de även fast jag sagt nej och undvikit att vara med han själv men han fattar inte. Kan inte säga något om de för han säger att han kommer berätta att vi rökt på då. (Han och jag festar nämligen tillsammans) han bestämmer även över mig. Och när han skickar sms om att jag ska komma till honom måste  jag de annars så slår han en och (visar vart skåpet ska stå som han säger)
idioten

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver händelser som får mig att bli allvarligt oroad. Du ska inte behöva ha det så här.
Jag får en känsla av att du inte har så många vuxna i din närhet som du har förtroende för. Stämmer det? Hade du haft någon vuxen som du litar på så tror jag att du hade sökt stöd hos hen för att det som du utsätts för ska upphöra.
Du berättar att du försöker undvika din systers kille. Funkar det att undvika att festa med honom också? Har du vänner i din egen ålder att hänga med i stället?
Egentligen skulle jag vilja be dig att polisanmäla din systers pojkvän. Det han gör mot dig är olagligt. Man får inte hota eller tvinga någon till sex. Jag misstänker dock att det inte är så lätt för dig att gå till polisen. Kanske är du rädd, kanske du inte vill att din syster ska få reda på vad hennes kille gör mot dig?
Jag vill inte att du ska vara ensam med det svåra som pågår i ditt liv. Jag vill att du pratar med någon. Du skriver hit, det är ett första steg. Det finns andra möjligheter till stöd anonymt. En Storasyster på Tjejzonen kan vara en möjlighet för dig att få prata om hur du har det och förhoppningsvis kan du få det stöd som du behöver, eller att få mod att berätta för någon i verkliga livet. Gör det.
Var rädd om dig!