Känner mig värdelös
Känner mig ledsen hela tiden. Känner en viss avundsjuka då min bästa kompis pratar med killen jag är kär i, och de är på G. Känner mig inte älskad. Känner mig ful, värdelös och tjock!
Vad ska jag göra, ibland vill jag skada mig själv?
Ledsen tjej

BUP svarar:
Hej ledsen tjej!
Förstår så väl att du blir ledsen om din bästa kompis håller på att bli tillsammans med den kille du är kär i!
Det är väldigt plågsamt att vara med om och dessutom det som gör en mest självkritisk och får en att bara se allt som dåligt med en själv.
Eftersom det är din bästa kompis blir det dessutom svårt att prata med henne och kanske även med någon annan om det. Vet hon om att du är kär i honom? Om det är så att hon inte vet det, och kanske bara tycker att det är spännande att prata och se vad som händer, kanske du kan prata med henne om hur det blir för dig?
Det finns ju inte någon lätt och lycklig lösning på situationen och det är inte mycket du kan göra åt det. Men du ska veta att det är många som varit med om det här och att känslorna går över, även om det är hemskt och tar tid.
Och - att du känner dig värdelös nu beror inte på att du är det utan på att du är ledsen.