Vill inte att folk ska lägga sig i!
Jag är en 17 årig tjej och jag hade kontakt med BUP för något år sen, men blev nekad hjälp och blev skickad till Ungdomsmottagningen. Pratade med en psykolog där några månader innan jag inte orkade mer, började ljuga och till sist slutade. Det funkade inte för mig och jag mår skit dåligt. Jag får för mig att inte äta ibland, försöker ibland spy upp maten, har tidigare skadat mig själv men nu slutat med det. Jag mår skit och jag pallar snart inte det är längre. Det är inte så kul att vakna varje morgon och det ända man vill göra är att försvinna. Ibland kan humöret vara på topp men minst en gång per dag är jag i en svacka där allt är piss, mörkt och ensamt. låtsas som ingenting i skolan och så för att jag inte vill att folk ska lägga sig i. men står snart inte ut mer! vad kan jag göra??
Moa

BUP svarar:
Hej Moa!
Tack för ditt brev!
Jag förstår det som att du är en person med stark integritet som både vill ha hjälp men också behöver få bestämma själv hur hjälpen ska se ut och är rädd att andra ska börja bestämma saker åt dig. Stämmer det?
Eller var det bara inte rätt person du träffade på Ungdomsmottagningen så att du kände att du inte hade det förtroende som du hade behövt känna för att orka stanna kvar och kämpa tillsammans?
Du kämpar på själv och provar olika sätt att döva ångest, både skada dig själv och kräkas. Men inget av det brukar ju hjälpa annat än precis i stunden.
Jag vet inte hur du har det runt dig och vad som har hänt som gjort att du börjat må så dåligt, men jag vet att man behöver andra människor för att förstå sig själv och komma vidare.Det låter så ensamt runt dig och det verkar inte riktigt som att någon ser hur du mår. Jag vet inte om det beror på att du inte visar det eller att de bara inte förstår?
Kanske att det skulle vara lättare för dig att söka hjälp via nätet där du är anonym och kan styra mer? Då finns det till exempel Shedo  eller Tjejzonen som du kan kolla in.
Om du vill göra ett nytt försök med samtal så brukar det finnas "Ungavuxna" som du kan få kontakt med genom BUP- mottagningen.
Jag vet inte varför du blev nekad att komma till BUP förra gången, kanske de inte förstod hur dåligt du mådde? Och du ska veta att man har rätt att byta behandlare om man känner att det inte fungerar.
Så jag tror att du kan finna någon som både respekterar dig och kan se dig som du är.