Mår dåligt och vill bara försvinna.
hej är 16 år gammal mått dåligt ett bra tag nu redan sen början av året har jag tänkt på självmord och bara vill försvinna det blir värre. jag har jätte dålig självkänsla och gör inget av det som varit kul isolerar mej helt. nu dom senaste veckorna så har jag inte ens velat gå till skolan och vill hoppa av. vad ska man göra kurator på skola funkar inte:(
sara

BUP svarar:
Hej Sara!
Tack för ditt brev! Jag förstår att mycket i livet känns väldigt tungt för dig just nu och du skriver att det bara blir allt värre. Nu börjar det också bli tungt för dig att komma iväg till skolan. Det verkar som att du haft kontakt med skolkuratorn men att det av någon anledning inte fungerat bra för dig.
Jag tycker det är starkt gjort av dig att orka söka hjälp utifrån fastän du mår så dåligt. Dels har du försökt med skolkuratorn och dels gör du det nu genom att skriva hit till BUP.se. Tror du att du skulle kunna hitta ännu lite mer styrka inom dig och än en gång söka stöd och hjälp? I så fall så skulle du kanske kunna söka upp Ungdomsmottagningen i din kommun. Där kan de ge god hjälp till ungdomar som mår dåligt. Gå in på www.umo.se så kan du läsa mer om det.
Du skriver inget om dina föräldrar. Vet de om hur du har det? Om inte, så tycker jag du ska försöka berätta för dem hur det ligger till. Om du vill kan du sedan be någon eller båda dina föräldrar att söka till BUP för dig? På den BUP-mottagning som ligger närmast dig har du ju också goda möjligheter att få hjälp.
Du behöver bryta den trend du är inne i som innebär att du mår allt sämre och då behöver du nog hjälp utifrån av någon vuxen person som du kan lite på. Hoppas att det här svaret har hjälpt dig vidare till det och att du snart får den stödjande kontakt du så väl behöver! Lycka till!