Känns inte som att jag fått den rätta hjälpen
Hej jag är en tjej på 15 år och känner att jag börjar må dårligt igen..många gånger har jag varigt väldigt deprimerad över en del problem som jag lider av men det käns inte som att jag har fått den rätta hjälpen..undrade om det finns någon gratis hjälp att få i Uppsala  för att prata med någon..jag undrar också om det är möjligt att föräldrar inte blir inblandade eller får veta att jag går dit för att jag vill verkligen inte det. Mina föräldrar kommer lägga sig i så mycket som gör att det blir för mycket för mig
Alva

BUP svarar:
Hej Alva!
Du skriver inte vad du har fått för hjälp tidigare, men vad det än har varit så tycker du inte att den har hjälpt. Du skriver inte heller vad det är som oroar dig, mer än att du mår dåligt och lider. Och egentligen räcker ju det för mig att veta för att jag  ska tycka att det känns viktigt att du får stöd.
Alla barn under 18 år får gå på BUP gratis, men det vanliga är att föräldrarna är med på ett hörn. Antingen brukar det vara föräldrarna som ringer till oss om sin son eller dotter. Eller också så brukar vi som arbetar med barn som har det svårt tycka att föräldrar behöver få vara med. De kan ge stöd under en behandling, vilket oftast är jättebra.
Barn och föräldrar som bråkar mycket kan också få hjälp med att prata med varandra på BUP.
Om man som du, inte vill att mamma eller pappa ska vara inblandade,  kan söka samtalsstöd på en ungdomsmottagning, hos Tjejzonen, eller hos BRIS.
Jag tycker det är bra att du lyssnar till dig själv och söker stöd.
Lycka till!