Fotfetischism
Vet inte hur jag ska göra med min fot-fetishm inför en tjejkompis!
Jag är en 17-årig kille som har haft fot-fetishm hos en låtsassläkting (jag kallar henne nu Maja) (hon är biologiskt släkt med min styvpappa) sedan 2012. VARFÖR det är så vet jag inte, men jag har en teori;
En teori går ut på att hela intresset av hennes fötter började då hon, som 14-åring smekte dem mot mitt ansikte samt satte in dem i munnen på mig (efter att hon hade frågat om det var ok. Jag ville pröva detta, och jag tyckte om det. Sedan dess fick jag sexuella fantasier om det, men det är först under detta året som dessa fantasier har blivit allt större i min hjärna. Den 10 oktober i år var några släktingar över och Maja skulle sova över (hon ville träffa släktingarna i och med att de inte brukar vara här så ofta). Men senare på kvällen kom vi på att det inte fanns några madrasser lediga, och hon frågade då om vi kunde ligga skavfötters i min säng. För mig var detta som en mycket efterfrågad julklapp. Men efter en tidigare händelse med henne (när hon som 14-åring skulle sätta sig på min för att jag skulle sluta få erektion över det) visste jag att om jag skulle gå med på att ligga skavfötters, skulle också det finnas en stor chans att jag började tänka ännu mera om hennes fötter. Och detta är inte bra då jag hade börjat att försvinna lite från dessa tankar. Så jag sa till henne att det fanns en säng nere i källaren. Det var bara det att hon var för trött för att hjälpa till att hämta den. Jag inser nu att om jag hade varit mer bestämd skulle hon kanske gett med sig, men nu så gjorde jag inte det, för hon lät lite irriterad. Det som hände med mig under natten var att jag fick erektion och att jag luktade på hennes fötter. Men efter den helgen trodde jag inte att vi skulle sova skavfötters igen, men det gjorde vi helgen efter. Trots att hon visste att det fanns madrasser (det var hon som frågade om vi kunde sova skavfötters medans jag inte sa att det fanns madrasser för jag tyckte att hon hade varit här så ofta att hon borde veta det. Efter denna helgen har jag tänkt väldigt mycket på hennes fötter. Men också hur jag ska göra. Vi lärde känna varandra 2009, och jag vet att hon litar himla mycket på mig. Min styvpappa säger att jag är nog den enda kille (förutom hennes pojkvän) som har fått ligga i samma säng som henne. Jag vet inte om denna tanke är glasklar, men det känns som om jag sviker henne genom att tänka så om henne. Det var denna tanke som gjorde att jag fick ångest när jag var över hos ett par släktingar och inte kunde somna förräns vid 2-tiden. Jag tänkte att jag, på grund av att hon litar så mycket på mig och att vi har varit kompisar väldigt länge, var tvungen till att berätta sanningen för henne. Men att hon, när hon fick reda på sanningen inte skulle vilja vara kompis med mig längre. Därför frågade jag henne den 1 november (när jag ändå fick en gråtattack på grund av att en släkting till mig dog i år) vad som skulle få henne att inte vilja vara vän med mig längre. Hon svarade ``Om du helt plötsligt skulle vilja döda mig´´.  Men trots detta svar vet jag ännu inte om jag ska berätta det för henne. Jag var hos en läkare och pratade om detta, och hon tyckte att jag kanske skulle berätta det för henne. När jag berättade för henne att jag fick erektion av henne (men detta var i början av 2012) skrattade hon, men hur det är nu är frågan.
Jag tror inte att jag kan fråga min styvpappa, då jag tror att han skulle idiotförklara mig.
Snälla, se mig inte som konstig med denna fråga, utan att jag istället behöver hjälp då jag nu saknar henne mycket.
Erik

BUP svarar:
Hej Erik!
Tack för ditt välformulerade och ärliga mejl!
Nej, jag tycker inte en sekund att du är konstig, inte ens att den situation du har hamnat i är speciellt konstig. Det jag bland annat ser är att du är en ansvarsfull och finkänslig kille som nu är rådvill.
Jag kan inte låta blir att säga att jag inte ens är säker på att det du beskriver kan kallas för fotfetischism, eftersom det hela verkar vara knutet till en enda konkret person.
Men oavsett vad vi kallar det för är det en situation som du och Maja skapat tillsammans. Hon kan naturligtvis alltid säga att hon inte kunde räkna ut vad hennes beteende skulle komma att väcka hos dig.
Men man kan inte inte veta att en sådan kroppslig stimulans som att smeka någons ansikte med sin fot eller lägga den på en annans mun eller välja att sova i samma säng (istället för att ta sig mödan att hämta en annan säng/madrass) kan väcka sexuella impulser hos den andre/andra.Det är nämligen den normala reaktionen på den här typen av stimulans.
Därför tror jag inte att det skulle komma som en överraskning för henne om du talar ut om den sexuella upphetsning hon framkallade hos dig. Även om jag inte bestämt kan veta hennes reaktioner.
Men det som jag tycker är ännu viktigare är att du - till följd av allt som hände - har fått olika fantasier om din sexualitet. Bara det faktum att du väljer ordet fetischism tyder på det. Och det kan ha betydelse för dig i framtiden.
Därför tycker jag att du ska ta kontakt med ungdomsmottagningen i din hemkommun och med hjälp av en professionell person reder ut alla dina frågor och fantasier som har sitt ursprung i upplevelserna med Maja.
Lycka till med det, det kommer att gå bra!