Kommer ingen vart i behandlingen
Hej !
Jag är en tjej på 14 år som lider av ätstörningar ( anorexi med bulimiska inslag) depression , och självskadebeetende och har haft kontakt med bup i 2 års tid nu .. Och känner att jag intr kommit nånvart i min behanling , det är inte så att jag inte är öppen eller så , för det är jag !
Men det känns liksom som att som bara skiter i mig . Dom säger att dom ska göra en massa saker , men sen år det dom bortglömt igen ?
Och nu har jag kommit till det stadiet att det ändå skulle vara bäst att dom bara la in mig någonstans . Eller att jag fick någon kontakt med en RIKTIG ätstörningsenhet då detta inte hjälper mig nästan alls.
För på senaste tiden så har allt blivit helt kaos . Och har gott ner x kilo på 2,5 månad .. Det är intr så jätte mycket men asså jag känner att min kropp håller på stt lägga av igen .. Då jag först svälter mig själv en längre tid och sedan hetsäter och kräks .
om jag äter någonting nät jag svälter mig själv , så måste jag kräkas upp det .
jag klarar inte av att behålla det . Sen så svimmar jag väldigt ofta ..
Nu undrar jag ; tror ni att det skulle vara bra med inläggning ?
Ursäkta att frågan blev väldigt rörig .. Men jag vill liksom bara få ur mig allt , haha
Alice

BUP svarar:
Hej Alice!
Tack för ditt brev!
Vad jobbigt du har det och vad tråkigt att du inte upplever att du får hjälp. Jag undrar om du och dina föräldrar har pratat om det här. De måste ju också vara oroliga och frustrerade när du mår så här pass dåligt.
Jag tycker att du ska berätta för dina föräldrar vad du tycker om BUP-kontakten och vilken hjälp du önskar. Jag får intrycket att du är väldigt motiverad till hjälp, men av någon anledning så har du och BUP fastnat.
Det är troligen så att man på BUP också ser de här problemen. Så jag tror att möjligheten att ni tillsammans hittar nya vägar är stor. Kanske är det som du säger att du skulle behöva vård på en ätstörningsklinik eller kanske skulle det också vara bra med en inläggning för att stoppa ditt skadliga beteende.
Men eftersom jag inte har hela bilden vet jag inte. Det enda jag kan säga är att det är jätteviktigt att du och dina föräldrar kan prata om det här tillsammans med BUP. Du har många kloka synpunkter som det är viktigt att du för fram.
Var rädd om dig.