Gråter varje dag och har ständig ångest.
Hej
Jag gråter varje dag. Det känns nästan som jag blivigt avrubbad av allt. Skolan, förhållanden, utseende och pengar.
Både min bästa vän och pojkvän har liknande uppväxt och problem och det känns som jag spenderat hela mitt liv som krycka. Jag vet inte vad jag själv vill, eller hur framtiden kommer se ut.
Jag flyttade hemifrån förra året så pengar är ett ständigt problem, jag saknar min farmor som dött. Och det ända jag vill att vara glad.
Jag känner mig så jävla otacksam som har så många vänner/familj/pojkvän som jag stött bort det senaste året för att jag mår så jävla dåligt jämt.
Det är ingen som vet hur jag mår utan tror att jag är den mest självsäkra självständiga roliga person som alltid är glad. Men jag lever i ständig ångest och har ångestattacker hela tiden.
Jag vänder mig till BUP och UMO för att jag är desperat för att må bättre.
Ann-Louise

BUP svarar:
Hej Ann-Louise!
Tack för ditt brev!  Du berättar om hur ledsen och ensam du känner dig men att du visar en helt annan yta utåt. Andra uppfattar dig i stället som glad och självsäker.
Du har säkert dina skäl till att visa en sådan yta utåt. Ibland kan det handla om att man inte riktigt tror att andra människor kan hjälpa en och ibland kan det vara att man tror att man belastar andra genom att visa att man har svårigheter. Och det kan säkert väldigt många fler skäl till att det blir så. Då ingen sedan riktigt känner dig och vet vem du egentligen är så blir du väldigt ensam. Du hjälper andra men får ingen hjälp själv!
Jag tycker inte du behöver känna dig otacksam, tvärtom låter du snarare alltför tapper! Hur skulle du  kunna vara enbart glad när du drabbats av sorg genom  att din farmor dött? Det låter som din farmor var en viktig person för dig. Det är inte heller lätt att flytta hemifrån vid så unga år som du gjort och klara sig själv.
Jag tycker du ska ta dina känslor av ledsenhet och ångest på allvar och nu ta hand om dig själv! Jag håller helt med dig om att du ska söka hjälp, och det finns hjälp att få. Du kan inte söka till BUP eftersom du är 18år, men du kan i stället kontakta Ungdomsmottagningen, såsom du själv är inne på. På en del orter finns också mottagningar för Unga vuxna.  Se till att du får hjälp snart, det är du värd!
Lycka till!