Är bara ledsen och arg
Hej, jag fyller snart tretton år.
Allt svar så bra förut, nu är jag bara ledsen och arg.
Jag stöter bort alla mina vänner...
Jag mår inte så bra längre, det var det ända jag gjorde förut.
mådde bra... vad ska jag göra? jag får raseri anfall hela tiden och skriker och kastar saker.. jag orkar inte vakna upp i skiten längre.. snälla hjälp mej? mina föräldrar kallar mig ful och skäller på mig, min syrra drar i mitt hår och slår mitt huvud mot golvet..
Elvira

BUP svarar:
Hej Elvira!
Tack för ditt brev! Du berättar om hur ditt liv blivit så totalt annorlunda mot hur det var förut, från att allt var bra till att allt är elände. Du låter väldigt ensam, arg och ledsen nu och jag undrar om du har det så hela tiden eller i emellanåt?
Om du ofta har det så här svårt så tycker jag att du behöver dela dina känslor med någon vuxen som kan förstå dig. Är det så att någon eller båda dina föräldrar skulle kunna lyssna på dig då de inte är arga på dig? I så fall tycker jag du skulle försöka berätta för dem hur du mår och kanske visa dem det här brevet du skrivit hit till BUP.se.
Om det inte känns möjligt för dig att prata med föräldrarna så tycker jag att du ska söka upp skolkuratorn och prata med hen om hur kämpigt det är för dig på olika sätt. Hon/han kan också hjälpa till med att få din familj att bättre förstå din situation. Hoppas att du snart kommer att må bättre, det är du värd!