Jag vågade inte säga nej
Hej
för några månader sen så va jag med om en sak...
Jag vet inte om jag kan kalla de sexuellt övergrepp men de va en kille som gjorde en sexuell sak med mig. Jag ville inte att han skulle göra det men killen som gjorde det är inte så snäll och han är oftast ganska våldsam. Så jag vågade inte säga nej så det hände.
Och nu har de gått ett tag och jag har pratat mer mina kompisar om de och det känns bra till det att jag är själv eller ser honom. För han är min kompis granne...
Jag känner mig äcklig och det känns som att eftersom det är många som vet vad som har hänt så känns de som om ingen vill ha mig för att jag är "äcklig"
vet inte vad jag ska göra eller hur jag ska försöka glömma de som har hänt...
Kommer jag alltid känna mig äcklig?
Kommer jag alltid va rädd för killar eller att va själv med dom?
Kommer jag alltid va ledsen?
Har så mycket frågor men vet inte vart eller vem jag ska prata/fråga
så snälla hjälp mig
Ledsen tjej

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev
Så här skriver 1177 Vårdguiden: "Sexuella övergrepp är fysiskt och psykiskt kränkande handlingar som man utsatts för utan att man givit sitt samtycke. Förövaren är oftast någon med mer makt än man själv som tagit sig rätten att tillfredsställa sina egna behov på en annan människas bekostnad.
Sexuella övergrepp kan vara många olika saker, alltifrån att man blir berörd på ett sätt som har en sexuell innebörd till att bli utsatt för våldtäkt. Övergreppen kan vara blickar, ord, smekningar, att tvingas tillfredsställa någon sexuellt med munnen eller handen, vaginala eller anala samlag."
Så det du beskriver passar in på ett sexuellt övergrepp. Du var inte med på det men vågande inte säga nej. Dessutom är du underårig och vad han än gjorde var det olagligt. Det du gjorde var inte olagligt.
Du berättar inte vad han gjorde med dig men har du behov av att kolla din kropp? På ungdomsmottagningar kan du få hjälp. Att du känner dig äcklig och är ledsen är vanliga reaktioner efter sexuella övergrepp. Det är bra att du kunnat prata med dina kompisar och att det gått bra. Det är vanligt att kvinnor som blivit utsatta för sexuella övergrepp lägger skulden på sig själva. Men felet eller skulden är aldrig din. Han skulle ha frågat!
Det finns bra hjälp för dej på en ungdomsmottagning och på deras hemsida finns också en del bra saker att att läsa om sexuella övergrepp. Så du ska absolut söka hjälp och prata om vad som hänt. Du behöver inte alltid känna dig äcklig,vara ledsen och du behöver inte vara rädd för killar för alltid. Om du inte nu känner dig redo att ta kontakt med en ungdomsmottagning kan du också få stöd och hjälp genom att chatta anonymt med Bris eller Tjejzonen
.Lycka till!