Så mycket saker som har hänt i mitt liv
Hej jag har känt på sistone har jag mot jätte dåligt varit ledsen  över så mycket saker som har hänt i mitt liv och jag vill verkligen få hjälp😔
Ramatoulie

BUP svarar:
Hej!
När man varit med om svåra saker kan det vara till stor hjälp att få tala med någon om det. Just som du själv också vill.
Vet dina föräldrar om hur du mår? Om det känns möjligt ska du berätta för dem. Kanske kan de då ge dig stöd och också se till att du får mer hjälp.
Det är ofta bra att också få tala med någon utomstående och professionell vuxen, som en skolkurator eller en skolpsykolog. Om den sedan tycker att du behöver mer hjälp än så, kan hen också hjälpa dig vidare.
Om du inte vill vända dig till någon i skolan kan du kontakta ungdomsmottagningen i din kommun.
Och du kan ringa (anonymt om du vill) till BRIS och berätta om din situation. Gå in på deras hemsida och boka en telefontid med en kurator.