Vill bara försvinna från allt
mHej, jag ska till min läkare den 14 oktober igen efter 2månader och jag har sen senaste besöket gått ner 12kg, vet att om jag int gå upp i vikt så kmr jag få matschema å näringsdrycker igen och vill verkligen inte de men vägrar även att gå upp i vikt😭 mår så jävla dåligt de ända jag vill är att ligga i min säng och typ droga ner mig själv:( just nu så bor jag i ett jourhem och har inga cigg droger eller nån sprit kvar och vet int vad jag ska ta mig till har inget så får mig att må bra.. och ska 17e t bup igen och börja en ny utredning om jag ä bipolär å ha autism. Har nyss kommit ut från ett hvb hem och vill ba ge upp allt å dö orkar int kämpa mer... ser fan inget ljus asså att soc ha int hittat ett nytt familjehem än så de suger oxå och att jag måste gå upp i vikt men våga int och palla int senaste gången så fick jag ba panikattacker å sånt fö d var för jobbigt och gå i genom de en 3dje gång orka jag fan int asså mina antidepressiva suger!!! Funkar bara om man överdoserar de för då decka man ju å bli medvetslös, då funkar de (ha gjort d x antal ggr) har ingen hush,amfetamin,elle bens och ingen sprit och inga rakblad att skära mig med 😭 har inget kvar att dämpa ångesten med å inget att ta livet av mig snabbt å enkelt längre!! Mår dåligt för mina vänner må dåligt för mig å min syrra och andra människor som jag blir kränkt/mobbad av.. under min barndom blev jag utsatt av fysisk misshandel och psykisk och sexuella övergrepp.. vill fan int leva asså hela mitt liv till idag (16år) har varit en jävla misär kaos hela tin varje jävla dag vart efterlyst av polisen & soc pga, rymning och droger o sånt. Nu pallar jag int mer vill int leva ser inge ljus längre min framtid är ju helt fucked pga att jag ej gå skolan å int gjort de sen i julas, vill ba försvinna från allt och få slut på smärtan blir fan helt jävla paranoid av all skit och alla tankar å allt jag vart med om å skit... vill int mer inget gå ju bra ändå så vafan ä de för mening att fortsätta kämpa???? Är ju fan hatad av alla och har ingen familj pga av pappa ha problem med alkohol å mamma vete fan så ha ingen stans att ta vägen och har FKG LVU på de a! Bli ju fan flyttad hela tiden och soc fattar ju int ett skit deras lösningar ä ju ba att sätta en på låsta elle hvb ell flytta runt en hela tin... mår fan skiiiit orka inte leva mer!!! Hatar mig själv å mitt liv pga att jag är helt jävla störd som tog fel val i livet som 12åring asså kmr int ha en framtid om jag nu lever då jag ä 18 så är jag förmodligen nerdrogad å hamnat på akuten eller så är jag död... vafan ska jag göra pallar int hlr att min lillasyrra ska må dåligt pga mig?????!!!!!!!!😭😭
Jennifer

BUP svarar:
Hej Jennifer!
Det är ett himla sorgligt faktum att livet har varit orättvist mot dig. Du har inte fått en rimlig uppväxt i ett hem med välfungerande och omhändertagande föräldrar. Det var säkert inte ditt fel att ditt liv har spårat ur.
Jovisst det kan hända - som du skriver - att man gör ett ödesdigert fel val som tolvåring och hamnar på ett spår som bara leder till större och större problem som en kedjereaktion: våld, övergrepp, droger, anorexi, depression och så vidare. Allt som du har tragiskt nog erfarenhet av.
Det är inte konstigt att du känner att det är inte mycket mer du klarar av. Men du skriver till oss och det är bra. Det visar att du någonstans innerst inne inte gett upp din kamp. Jag önskar mest av allt att stärka din vilja att orka fortsätta och ge dig lite hopp att det är värt det.
Det är säkert inte lätt att hitta lösning på din situation. Du kan vara arg att man gör både det ena och det andra, men ingenting hjälper så som du önskar. Så är det säkert.
Men kan du också se att det inte bara är du som nu kämpar för dig, utan även andra personer?  Man kan inte hitta någon kungsväg att snabbt och effektivt reparera allt som har förstörts i ditt liv. Men man söker vägen.
Om du också ser det kan det mildra din känsla av hopplöshet.
Jag har i mitt yrkesliv träffat många ungdomar som levt i ett kaos liknande ditt.  Jag vet att dessa år kan verka som en evighet. Men efter dessa plågsamma år har de hittat till sig själva. Jag skulle så gärna ingjuta tro i dig att du har en framtid. Våga tro på det, och kämpa vidare tillsammans med dem som också försöker hjälpa dig.
För din skull och för din lillasysters skull!