Jättemycket självmordstankar
Hej jag har jätte mycket självmordstankar och så stark ångest att jag inte klarar av det längre. Det är perioder där jag kan vara jätte agressiv, vilja döda folk, impulsivitet och stor Självförtroende och sen är det också depression, ångest och självmordstankar. Jag orkar inte mer och jag är jätte nära på att bara ta självmord för att jag inte orkar med livet längre. Just nu ska jag vara hemma från skolan typ i 1 och en halv vecka sen så ska jag testa att gå i skolan igen. Jag vet att jag inte kommer klara det och jag går på bup också. Jag har också skärt mig många gånger. När jag mår riktigt dåligt så kör min mamma inte mig till bup akuten jag vet inte vad jag ska göra jag behöver hjälp! Min fråga är vad ska jag göra i en sån här situation?
Laura

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Eller kanske ska jag kalla det ett nödrop när du har mycket självmordstankar och mycket ångest och du inte tror du klarar av det längre. Du undrar hur du ska göra nu.
Jag tycker du ska vara mycket uppriktig och ärlig mot dina föräldrar och BUP om dina självmordstankar. Jag tycker det är något ni ska prata om, för det är något som skapar otrygghet och det är inget bra alternativ att hela tiden tänka på detta.
Har du någon att ringa eller gå till om dina självmordstankar blir för starka eller övergår i planering?
Jag tycker det är något som kan kännas väldigt bra och tryggt att ha, när man inte riktigt litar på sig själv. Det finns alltid möjlighet att ringa Mind-Självmordslinjen.
Men du måste absolut berätta både för dina mamma och BUP hur du mår och att du behöver mer hjälp nu för du mår så väldigt dåligt.
Om du känner att du behöver någon mer att prata med så kan du få hjälp genom att ringa Bris.
Lycka till!