Allting snurrar
När jag lutar mig bakåt så snurrar allt och känns som ja ska ramla ner och svimma, har haft detta ett tag och det startade med att jag mådde jätte illa en dag och inte kunde vrida på mig för då snurrade allt och mådde jätte illa. Och nu är det bara ibland då det händer att allt snurrar när jag vrider på mig i sängen eller när jag ska luta mig bakåt och skölja av schampot i duschen, vet ni varför?  Kram.
Hilma

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår att du kanske blir lite orolig när det snurrar för dig och du känner dig yr. Det bästa är nog att du träffar en läkare som får undersöka dig ordentligt. Jag tycker du ska be någon vårdnadshavare boka en tid hos Vårdcentralen. Du kan också gå till skolsköterskan och berätta att du känner dig yr och illamående. Hen kan hjälpa dig vidare om det behövs.
Du skriver ingenting om hur du äter, sover eller aktiverar dig. Sådant kan ibland påverka hur vi känner oss i kroppen. Om vi sover för lite, eller äter för lite till exempel, då kan man känna sig svag, orkeslös eller yr.
Så mitt råd är att be någon boka en tid hos en läkare för dig.
Ha det bra!