Har ingen motivation till något längre
Hej, jag mår jättedåligt.. är ledsen varje kväll o orkar ingeting längre har de tufft i skolan, familjen ... har ingen motivation till nått längre, skolan tar på mina krafter o jag vill vara lägga mig ner o aldrig gå upp igen. Vet inte vad jag ska göra för jag är ledsen verkligen hela tiden, orkar inte mer nu..
klara

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Låter som du ansträngt dig och försökt men att du nu inte orkar mer, att dina krafter har tagit slut. Kanske har du kommit till en punkt när du inte kan fortsätta som förut utan behöver någon slags förändring?
Kan du få hjälp av lärare, mentor eller skolkurator att analysera din skolsituation. Vad är det som blir för svårt? Vad går att ändra på? Är kraven för höga så att de blir hindrande snarare än något att sträva mot?
Låter också som att du är ensam. Du skriver att det är tufft även hemma. Vad händer? Är det något du kan påverka? Eller behöver du någon att prata med om hur du har det. Du behöver stöd och förståelse någonstans för att orka.
Berätta för andra både hemma och i skolan hur du mår så att du blir sedd och hörd! Du ska inte vara ledsen i hemlighet utan låt andra få veta och försöka hjälpa dig.
Kanske kan du få en del tips och stöd på Tjejzonen eller om du tar kontakt med en ungdomsmottagning där du bor om du inte kan prata med skolpersonalen och dina föräldrar.
Lycka till!