Kämpar mot impulserna att ta mitt liv
Hej har varit inlagd på bup i stockholm 2ggr när jag bode hemma men sedan flyttade jag till ett hvb hem i uppsala.O vart inlagd i Uppsala nu 2 -3 gånger.Blev utskriven igår även om jag måde skit ,fick ingen hjälp alls o nu kämpar jag med impulserna o inte ta mitt liv....Men jag vill på nått sätt få hjälp men bara av bup i Stockholm för dom hjälpte mig verkligen .Hur ska jag göra...har ingen ork kvar....
A

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad svårt du verkar ha det och vad bra att du känner att du vill få hjälp. Du skriver att du vill få hjälp men bara av BUP i Stockholm för de hjälpte dig tidigare. Jag vet inte om det är möjligt men det är värt att undersöka om det är möjligt att ha fortsatt kontakt med dem. Det kan nog personalen på hvb hemmet eller din socialsekreterare hjälpa dig att undersöka.
Ibland är det möjligt och ibland inte att fortsätta ha behandlingskontakt när man flyttar. Om man själv inte känner sig mogen att avsluta en behandlingskontakt utan tvingas till det till exempel för att man flyttar - som jag tror det blivit för dig, då kan det  bli svårt att knyta an till en ny behandlare. I sitt inre håller man kvar den gamla bra kontakten och man känner att det blir svårt att börja om med en ny behandlare. Det låter som att det kanske blivit så för dig?
Hur ska man då göra om det inte går att igen fortsätta kontakten med dem man har haft en bra och hjälpande kontakt med? Det kan vara svårt. Det bästa är om man tillsammans på ett bra sätt kan avsluta en kontakt och prata om alla känslor som ett avslut kan ge upphov till. Både ilska och sorg och många andra känslor. Ibland blir det inte så och då kan det vara bra att prata med någon annan om den svåra separationen man varit med om. För det kan verkligen vara en svår separation som man måste sörja för att kunna gå vidare. Därefter kanske kan man bevara den goda hjälpande kontakten i sitt inre som en god inre röst som kan fortsätta vara hjälpande på ett annat sätt?
Jag tänker att du har förmåga och erfarenhet av en hjälpande och bra behandlingskontakt och jag tänker att du ska försöka använda denna förmåga till att hitta nya och hjälpande behandlare. Att din tidigare kontakt var hjälpande berodde inte bara på dem utan också på dig själv. Så du kanske inte ska låsa dig till bara ta emot hjälp från BUP i Stockholm utan - om det inte går att fortsätta den - försöka hitta nya personer som du kan få stöd och hjälp av.
Tack för ditt brev och hoppas du får hjälp hitta någon eller några du upplever kan hjälpa dig nu!