Mår så sjukt dåligt över min kropp
Hej. Mår så sjukt dåligt över min kropp. Vem kan jag vända mig till. Vill prata med någon.:(
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Vad bra att du vill prata med någon om hur du mår.
Det finns flera ställen du kan gå till och prata om din kropp beroende på vad det är du vill prata om. Men kanske kan du börja med att ta kontakt med skolsyster eller din skolkurator och berätta lite mer vad det är som du mår så dåligt över och höra med dem vart de tycker du ska vända dig för att få hjälp. Annars tror jag en ungdomsmottagning är ett bra ställe. De är vana att prata med ungdomar om deras kroppar. Om du tänker att du behöver en läkare att prata med så kan du be dina föräldrar beställa en tid för dig på en vårdcentral.