Mår fett dåligt och allt går snett
Hej jag är 17 år och är en kille. Jag mår fett dåligt allt går snett. Mellan min tjej och mig går det snett,skolan och allt känns så jobbigt vad ska jag göra för jag pallar inte mer
L

BUP svarar:
Hej!
Ibland när allting känns så här jobbigt är det för att olika saker påverkar varandra. Att du ar det jobbigt med din tjej nu kan påverka hur du orkar med skolan. Eller att det är jobbigt i skolan kan påverka dig i förhållande till din tjej och i andra situationer.
Jag tycker du ska försöka ta kontakt med någon att tala med om hur du mår och hur du har det omkring dig. Då kan du få hjälp att se på din situation och vad du kan göra för att det ska bli bättre. När man går ensam med sina känslor och tankar är det så lätt att man bara fortsätter med att anklaga sig själv, tycka man är dålig och ha svårt att hitta någon väg ut. Och så behöver det inte vara.
Ta kontakt med skolkurator eller ungdomsmottagningen i din kommun. Du kan också ringa anonymt till BRIS.