Haft tvång sedan jag var liten
Hej jag har alltid haft tvång sen jag var liten som jag kommer ihåg det och som min mamma kommer ihåg det, och har fortfarande och jag är 13 nu. Jag har alltid haft svårt för vara bland familjen och människor eller att inte få en slags break down över små saker som att jag känner mig smutsig väldigt ofta jag har svårt att sova och en massa andra saker.
K

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Det verkar som att du är orolig för många saker i ditt liv. Det är bra att du tar det och dig själv på allvar. Man måste inte gå runt och känna oro och rädsla för vanliga saker i livet. Du skriver i ditt brev att du haft något slags tvång sen du var liten. Och det verkar som du aldrig har fått någon hjälp med det som har varit och är svårt i ditt liv.
Det är kanske läge för dig nu att försöka få någon att prata med om de saker som du är upptagen av och som bidrar till att det kan kännas vårt för dig. Det kanske finns någon skolkurator, skolsköterska eller mentor på din skola som du kan känna lite förtroende för och som du skulle kunna börja att prata med.
Du kan också pröva att kontakta ungdomsmottagningen där du bor. På ungdomsmottagningen arbetar det människor som är mycket vana vid att möta unga med liknade svårigheter och bekymmer som de du beskriver. Ta dig själv och dina tankar och känslor på allvar och kontakta någon som du kan prata med. Jag tror att du kan få hjälp så att du inte längre måste känna som du gör.
Lycka till!