Vet inte vad jag ska göra med min ångest
Hej, jag har mått dåligt under en längre tid vågar inte längre träffa mina vänner sminkad gjort innan får ångest varje gång jag går ut och skolan börjar om någon vecka jag får ångest av att bara tänka på det jag vet inte vad jag ska göra hjälp mig!

BUP svarar:
Hej!
När man som du mått dåligt länge är det viktigt att försöka förstå mer om orsaken till varför det blivit så och vad man behöver för att må bättre. Det finns alltid en eller flera orsaker till varför man känner ångest, fastän det ibland kan vara svårt att själv se det.
Jag tycker absolut att du ska vända dig till någon att tala med. Vet dina föräldrar om hur du känner dig? Det är viktigt att de förstår så de kan ge dig stöd.
Beroende på hur stora dina svårigheter är kan ni kontakta vårdcentralen eller BUP.
Om du vill kan du också själv ta kontakt med skolkuratorn eller ungdomsmottagningen där du bor.
Lycka till.