Har mått väldigt dåligt under en lång period
Hej! Jag har mått väldigt dåligt under en lång period.. jag har haft självmordstankar och skär mig med rakblad dagligen.. jag vill kunna berätta för mina föräldrar hur ja mår men jag e för feg. Jag har liksom haft grov ångest och åt ingenting under en lång period. Detta har hållit på i ungefär ett år nu och den ända som ja pratar med detta om e min Ibf. Skulle gärna vilja ha hjälp me hur ja kan bli av me de och säga till mina föräldrar att ja mår dåligt. Några tips? Skulle vara vääääääldigt tacksam för svar
Anonym

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Jag blir väldigt, väldigt berörd när jag läser om hur jobbigt du har det! Så ska ingen behöva ha det!
Vad modigt av dig att skriva till oss. Det är mitt i all bedrövelse skönt att veta att du har en vän som du kan anförtro dig åt.
Dina problem har pågått länge och jag undrar om dina föräldrar inte har misstänkt något eller om det är så att du hela tiden låtsas inför dem att allt är toppen. Kanske du kan börja prata med dem om något litet som handlar om dig - lätta på locket så att säga. Något om dina tankar och känslor.
Om du börjar försiktigt och fortsätter lite i taget kanske du så småningom kan berätta det som du har skrivit till oss. Kanske du till och med kan visa ditt brev till oss och vårt svar.
När det gäller nätsidor kan du börja med att titta på  Shedo. Den riktar sig till personer med ätstörningar och självskadebeteende. Den har också färdighetslistor som man kan använda som hjälp när man mår dåligt.
Ett annat alternativ är Självmordslinjen, som ger vägledning via chatt och mejl.
Bris är också ett ställe som ger stöd till unga som mår dåligt. De har sin chatt, telefon och mejl öppen hela sommarlovet.
Ta mod till dig och våga berätta även för dina föräldrar!
Du är värd ett bra liv.