Har börjat tänka dåliga saker
Hej, det är så att jag har börjat tänka dåliga saker om mina föräldrar, typ hoppas pappa dör nu fast jag verkligen inte vill att han ska dö eller min mamma. Jag tror jag säger såna saker för att jag älskar dem för mycket. Men fattar inte vart dem r tankarna kommer ifrån. Snälla hjälp att FP bort tankarna
Ångest ångest

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är inte ovanligt att man kan få otrevliga tankar som du beskriver - att någon ska dö fast man verkligen inte vill det. Kanske snarare är rädd att den personen kan dö eftersom man älskar hen så mycket.
Varför sådana tankar dyker upp är kanske inte så lätt att svara på. Om du blir rädd för de här tankarna eller om du blir väldigt störd av dem kan det vara bra att söka hjälp. Du har undertecknat ditt brev med "Ångest ångest" så det låter som du blir påverkad.
Om du berättar för dina föräldrar att du får ångest av otrevliga tankar kan du/söka hjälp på en vårdcentral eller du själv kan söka hjälp på en ungdomsmottagning.
Lycka till!