Ingen verkar fatta hur jag mår
Hej!
Jag mår sämst just nu men ingen verkar fatta det, jag har kontaktfamilj men vill verkligen inte ha det men mina föräldrar skickar ju dit mej ändå och det gör mej så ledsen och frustrerad, jag vill verkligen inte åka dit. Jag har självskadebeteende också och vågar inte säga till mamma eller pappa när jag känner att jag måste skära mej eller når jag har gjort det, så jag vet inte vad jag ska göra HJÄLP!!
amanda

BUP svarar:
Hej!
Att inte få vara med sin familj måste kännas ensamt.
Dina föräldrar har fattat det beslutet och det gör dig ledsen och frustrerad. Kanske känner dom att dom inte räcker till eller kan hjälpa dig?
Hur ska du hitta ett sätt att våga berätta när du känner att du vill skada dig? Är du rädd att dom inte ska förstå eller bli arga? För det är ju just det som man ska göra, berätta för någon när man är så väg att skada sig. Då kanske man kan hittta andra vägar att bli av med ångesten.
Finns det någon i din kontaktfamilj du kan prata med eller känner du att det egentligen är din föräldrar du vill prata med men du vet inte hur?
Du säger att ingen verkar förstå hur dåligt du mår. Är det svårt att förklara hur det känns för dig?
Har du och din familj haft kontakt med BUP eller soc?
Ofta kan man ha hjälp av att någon annan är med när man ska prata om svåra saker. Just nu är du ju ledsen för att du måste bo i en kontaktfamilj och har kanske svårt att prata med dina föräldrar p.g.a det.
Jag tror ändå att den bästa vägen att gå är att återigen försöka prata om hur du känner dig, antingen med din föräldrar eller med någon annan. Det kan få dig att känna  dig mindre ensam. Ge inte upp dina försök att förklara hur du mår!
Du kan få mer stöd på Tjejzonen ellr Bris.
Lycka till!