Har jätteont och vill bara dö
Hej! Jag är en tjej som är 11 år och heter Julia. Jag tar tabbleter som jag inte vet vad det innehåller och på Söndag tänkte jag ta 10 alvedoner för att läggas in på sjukhuset. Jag gör det för att jag vill dö. Har inte sagt till mina färeldrar. Vill inte att dom ska veta men hur ska jag göra? Jag vill ju bara dö och har jätte ont. Och det jag tänker på är ska man lida eller dö? Vad är bäst och jag har blivit beroende. Så jag kan inte sluta. Skulle va tacksam för svar!
Mvh. Julia
Julia

BUP svarar:
Hej Julia!
Så bra gjort av dig att du hörde av dig till oss när du mår så här dåligt.
Det här behöver du få hjälp med direkt.
Om jag förstår dig rätt så har du jätteont och får medicin för det, men att den här behandlingen inte hjälper dig tillräckligt.
Det bästa vore om du kunde berätta för dina föräldrar. Berätta att du nu mår så dåligt att du tänker att du inte orkar leva.
Om du vill kan du visa det här du skrivit till oss för dina föräldrar. Du kan också berätta genom att skicka ett SMS till dina föräldrar. Du kan säga som det är rakt ut.
Du kan ringa och prata med en kurator på BRIS om du behöver att någon kan lyssna och ge dig stöd, eller berätta hur du kan få mer hjälp.
Du skriver att du vill få komma till sjukhuset och läggas in. Men för det behöver du inte göra något som riskerar att skada dig.
Håll inte det här inom dig Julia - utan berätta för dina föräldrar. Dina föräldrar kan hjälpa dig att söka sjukvården akut.
Du kan också ringa till 112 för hjälp akut.
Fortsätt kämpa för hjälpen Julia - du kan klara det här!