Inget har hjälpt
Mår skit ...
har mått skit i 3 år nu , skurit mig själv , skadat mig på andra sätt , tänkt ta mitt liv förr ... varit hos bup , umo och hos soc inget har hjälpt ...
helli

BUP svarar:
Hej!
Det är både hopplöshet och ändå ett visst hopp som jag ser i ditt kortkorta mejl till oss. Det är fruktansvärt att du har försökt att få hjälp på olika ställen men inte tycker att någon har hjälpt. Men att du skriver till oss betyder att du fortfarande kämpar, inte ger upp och det är det viktigaste just nu. Det visar att du har en inre styrka och en vilja att uppnå en förändring. Det är imponerande!
Du skriver inte närmare detaljer om ditt liv, därför kan jag också bara komma med några funderingar jag har. Jag vet att det händer att man träffar olika behandlare men det på något sätt inte fungerar. I sådan fall är det viktigt att man inte ger upp utan vågar ta nya tag.
Tänk efter på vilket ställe upplevde du att du fick någorlunda förtroende eller kändes bäst - även om inte helt bra. Till exempel kan du gå tillbaka till BUP och säga att du har fortfarande samma svåra problem och vill få hjälp men du vill träffa någon annan. Man har rätt till att byta behandlare om det inte fungerar med den första. Eller kanske gå tillbaka till samma person för att du har kommit på att du inte har sagt allt som kan vara viktigt. Sånt händer, det är inget konstigt med det. Tänk efter om det kanske viss viktiga detaljer som du inte har tagit upp. Detta gäller inte bara på BUP utan även på Ungdomsmottagningen och även på Socialtjänsten.
Jag vet att det kan kännas motigt och svårt, men det finns ju alltid olika ingångar, olika vägar, olika metoder som man kan prova som man inte provat än. Jag vet också att de kräver både energi och mod. Men jag är övertygad om att ditt liv är lika värdefullt som alla andras och du kan komma över de svårigheter som nu tornar upp inför dig och känns som oöverstigliga. Många har denna erfarenhet, tyvärr. Och lika många är de som ändå kommit vidare och är glada för att de orkade att ta nya tag.
Gör så som jag säger här ovan. Du har dina tidigare kontakter som du faktiskt kan återuppta med dina föräldrars stöd, men även på egen hand.
Jag vet inte om du vet att du det finns även möjlighet till stöd på nätet. Du kan gå in på bris.se där du genom chatt med en kurator få mer stöd och råd. Dit kan du också ringa på telefonnummer 116 111. Eller på tjejzonen.se kan du få kontakt med en så kallad "Storasyster" att chatta med när det känns svårt.
Jag hoppas du tar nästa steg till att få hjälp, ett omtag på så sätt som jag har förklarat.  Jag är övertygad om att du inte kommer att ångra utan du blir stolt över din styrka att du du har kämpat vidare för att få till ett bra liv i framtiden.