Har varken matlust eller livslust
hej är en tjej på 12 år och skulle behöva hjälp har verkligen tappat lusten för ALLT har varken matlust eller livslust längre vet ej vad som händer allt känns bara så jäkla tråkigt inget jag tyckte va kul innan är längre kul jag vaknar går till skolan åker hem och lägger mig direkt i sängen och försöker sova  har inte ens lust att sova längre ligger bara och tittar upp i taket men det jobbigaste av allt är att jag helt tappat livslusten jag har blivit helt känslokall känner inget asså verkligen inget varken trötthet ilska sorg glädje hunger eller något annat..behöver hjälp
anonym

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver till oss och frågar om hjälp.
Det låter verkligen som du inte alls mår bra just nu. Hur började det här för dig?
Kom de här problemen plötsligt? Har det kanske hänt tråkiga och jobbiga saker i ditt liv som kan förklara den här förändringen?
Oavsett vilket så behöver du ju få hjälp att förstå vad det är som händer med dig. Och du behöver få stöttning på olika vis så du kan börja må bättre igen.
Det hade varit bra om du kunde försöka berätta hur du mår för någon av dina föräldrar -så du kan få stöd och förståelse hemifrån. Men även att dina föräldrar kan hjälpa dig att bestämma om ni behöver söka läkare, eller ta annan hjälp.
Känns det som du kan prata med någon av dina föräldrar? Om du tror att du kan det, så försök att berätta för dem så snart som det går. Om du vill, kan du visa det här som du skrev till oss -om det skulle kännas svårt att veta hur du kan berätta och förklara.
Om det är så att det finns andra problem hemma i familjen, så det känns svårt för dig att prata om hur du mår hemma? I så fall kan du ringa eller chatta med en kurator på BRIS.
Du kan kontakta BRIS anonymt om du önskar. Genom BRIS så kan du få prata med någon som kan lyssna på dig och vägleda dig vidare beroende på vad du behöver få hjälp med.
Lycka till!