Leva med hypokondri
Hej jag är en tjej på 16 somrar. Jag har en diagnos som heter hypokondri & det är jobbigt att leva med den. Jag har gått på bup och de tog blodprover på mig och säger att jag är frisk. Jag nojjar runt och tror hela tiden jag har diabetes,hiv & intr upptäckta tumrörer för jag googlar mycket runt. Det är jobbigt psykiskt men jag vänjer mig att leva med den diagnosen men till frågan. Jag tog ett blodprov på bup och de säger att jag frisk men kollar de om man har diabetes och hiv? De tog provet för att utesluta om min psykiska ohälsa är kopplat till något annat. Kram en orolig tjej
Coola tjejen

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Jag förstår att det är jättejobbigt att ha diagnosen hypokondri. Du skriver att du vänjer dig med att leva med diagnosen men samtidigt verkar du väldigt orolig för alla möjliga sjukdomar. Hur lång tid av din dag är du orolig och hur mycket tid går åt för dig att googla om sjukdomar? Gör du framsteg?
Du skriver att BUP säger de att du är frisk. Du ska kanske ta fasta på det och försöka hantera din oro? Om du inte tycker att du kan det så kanske du ska ta kontakt med BUP igen och då kan du också ställa din fråga om blodprovet som du undrade över.
Lycka till!