Våldtog min tjej
Ja du vet inte riktigt hur man ska börja detta. Jag är en kille på 17 år som nyss brutit relationen med min tjej. Får väll helt enkelt gå rakt på sak och säga som det är. Jag voldtog henne. Det jag vill har hjälp med är hur jag helt enkelt kan se till att det inte händer igen. Jag är extremt rädd för mig själv då jag i stunden tappade kontrollen helt och hade noll konsikvenstänkande. Hela slutet på kvällen är rätt suddig för mig då jag tappade bort mig helt. Det hela började med att hon ville berätta en sak för mig och sa då att hon kände att hon ej kunde gå in helhjärtat i vår relation, då hon hade svårt att släppa sina tidigare ex. Jag sa att allt var ok och det isf var något vi kunde jobba på tillsammans. Sa att det inte skulle förändra någonting. Det skapade så klart en del tankar i mitt huvud men inget jag ville visa då jag ville att hon skulle känna sig trygg med mig. Lite senare den kvällen när vi skulle lägga oss så kändes allt helt okej till en början, vi myste ett tag och sedan hade vi sex. Hon låg i sängen helt tyst och började gråta. Det var då jag känner att jag borde ha slutat med gjorde inte det. Jag ångrade allt jag gjort sekunden jag slutade och blev extremt ledsen. Hon har valt att inte göra en anmälan och hon tillsammans med sina vänner vill nu att jag ska prata med någon för att få reda på varför jag gjorde som jag gjorde. En teori jag har är att jag kände mig underlägsen och vill på så sätt visa att det skulle vara vi två och ingen annan. Men skulle gärna vilja veta hur jag ska hantera hela denna situation i efterhand. Tack på förhand.
S

BUP svarar:
Hej! Tack för ditt brev och din fråga.
Du säger att hon och hennes vänner tycker att du skall gå och prata med någon. En viktig fråga är nog också hur du tänker om detta? Om du själv tycker att det är problematiskt och något som du skulle behöva hjälp med att undersöka och prata om?
Du har en teori som handlar om att du kanske känner dig underlägsen henne. Jag kan naturligtvis inte säga något om varken hennes idéer eller dina teorier. Det jag tar fasta på är att du skriver till oss och på ditt sätt visar att du behöver hjälp.
Du undrar över hur du i efterhand skall hantera det som hänt och hur det blivit. Kanske är det så att det viktigaste sättet du kan hantera detta på är att tänka på det som ett bekymmer som du kan behöva hjälp med. Sen får du vänta och se vad som kommer att hända och hur du kommer att tänka och känna.
Jag tycker att du ska ta kontakt med ungdomsmottagningen. Där arbetar det människor som är vana vid att möta sådana frågor som du har och där kan du nog få  hjälp med de frågor du har.
Det finns också en sida som heter Under Kevlaret  där du kan chatta anonymt.
Lycka till!