Orkar inte med att leva längre
Jag tror att jag orkar inte med att leva längre jag vill dö Jag hatar att jag lever med min familj och jag skär mig på kniven när jag  är jävligt arg jag vill inte få mer stress och  orkar inte med nåt längre jag får alltid skäl och ingen gillar mig ofta tänker jag döda mig själv ska jag eller ska jag lämna min familj jag behöver hjälp.........
Inget

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Det är väldigt allvarligt, det du skriver om att du inte orkar leva längre - att du vill dö och att du skär dig. Du har verkligen rätt i att du behöver hjälp!
Det bästa är naturligtvis om du kan berätta för dina föräldrar hur du mår, men jag får en känsla av det inte är så lätt för dig att vända dig till dem i nuläget.
Det finns flera ställen, där du kan söka hjälp på egen hand.
Du kan vända dig till Bris. Dem kan du ringa, chatta eller mejla med.
Ett annat alternativ är Ungdomsmottagningen
Du kan också vända dig till BUP och få möjlighet till ett första samtal, utan dina föräldrar. BUP bedömer sen om föräldrarna behöver medverka.
Jag lägger till information om vad som gäller för tystnadsplikt hos BUP.
Så ta hjälp och var rädd om dig!