Har jättemycket ångest och vet inte vad jag ska göra
Hej, jag är en tjej på 11 år snart 12.
Jag har jätte mycket ångest och när jag kommer hem från skolan kommer allt på en gång har tänkt tagit självmord flera gånger men har stoppat mig i sista sekund men nu har det börjar bli värre de ända jag gör är att gråta och tänka dumma saker om mig själv vet verkligen inte vad jag ska göra. Hoppas ni kan hjälpa mig....
:)

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver till oss när du inte mår bra och inte vet vad du kan göra!
När man är så här olycklig och ledsen som du verkar vara just nu, behöver du få hjälp så du kan börja må bättre igen.
Det finns också bra hjälp att få för barn som har ångest och mår dåligt.
Om man mår dåligt över något i skolan eller det är problem med kompisar så finns det också hjälp att få för det.
Är det så att det finns problem hemma så kan du och familjen också få hjälp för det på olika vis.
När du skriver att du inte vet vad du kan göra gissar jag att det har varit svårt för dig att få hjälp hemifrån.
Här på våga berätta så får du hjälp med hur du kan ta steget att våga berätta för någon när man inte mår bra.
Ett annat bra sätt att ta hjälp är att ringa till BRIS.
Försök prata med någon så snart det går. Det finns hjälp för dig att få!