Folk är falska
Känns fett töntigt att skriva till er här men jag vill ba dö, är ensam typ hela tiden folk är falska, snackar skit om mig å hånar mig. Ändå gången jag känner mig okej är när jag röker på. Vad ska jag göra..
Fe

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Det låter som att du befinner dig i en besvärlig situation där du uppfattar att folk runt omkring dig är falska och hånar dig. Det låter absolut som att du behöver hjälp i din svåra situation.
Vet till exempel dina föräldrar om hur du har det och att du röker på? Eller finns det någon vuxen på din skola som vet hur du har det? Att du känner dig så utsatt? Det viktiga nu är att du försöker prata med dina föräldrar och någon vuxen på din skola så att du kan få hjälp och stöd i att känna dig tryggare och säkrare när du är bland andra.
Du behöver nog också någon att prata med om hur det blir för dig när du känner dig hånad och utsatt. Att röka på är aldrig en lösning. Det brukar bara bidra till öka olika bekymmer. Prata med dina föräldrar om din situation så att ni tillsammans kan bestämma vart du och ni ska vända er för att få hjälp så att du kanske kan må lite bättre och då inte längre behöver röka på.
Dina föräldrar kan nog också vara ett stöd och en hjälp för dig när du tar upp med din skola om hur du har det. Du måste inte alltid ha det som du har det nu. Det finns hjälp och stöd att få även om du idag kanske inte tror det.
Lycka till!