Mått dåligt i över två år
Hej, har mått dåligt i över två år men det kan gå lite upp och ner. Har ofta tankar om självmord, nästan varje dag, och jag har tagit kontakt med BUP och UMO innan men får ingen hjälp. Det blir bara värre och värre och jag vet inte riktigt vem jag ska vända mig till.
Lova

BUP svarar:
Tack för att du vänt dig till oss!
Det är väldigt, väldigt allvarligt det du skriver, att du mått dåligt i över två år, att du tänker på självmord nästan varje dag och att det bara blir värre och värre!
Jag blir så ledsen när jag läser att du vänt dig till både BUP och UMO, men inte fått någon hjälp. Självmordstankar måste ju vi på BUP ta på allra största allvar!
Min gissning är att du inte riktigt kunnat berätta och förklara, så att de förstått hur illa det är ställt med dig. Finns det någon vuxen, som du litar på och som kan hjälpa till att förklara? Kanske du skulle pröva att skriva ner hur du känner och visa upp för BUP? Jag tycker absolut att du ska göra ett nytt försök med BUP! Du kan kontakta personen du träffat på BUP. Du kan även komma akut till mottagningen under kontorstid och till BUP-akuten kvällar och helger.
Du kan pröva att vända dig till Självmordslinjen. Där finns bra information. Det går också att ringa dit, chatta eller mejla.
Ta mod till dig och ge BUP en ny chans! Ge inte upp!