Obehaglig dröm
Hej, jag har upplevt en del ångest över en mardröm som jag hade för ett halvår sedan. Jag drömde att jag och min lillebror var nakna och att han närmade mig sexuellt. Jag har sedan dess mått dåligt då och då när jag blir påmind av den. Jag har inte vågat berätta för någon. Jag vet inte vad jag ska göra. Är det något fel med mig. Jag blev jätterädd efteråt och är det även nu
Lina

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Va bra att du skrev till oss. Jag tror att det är många som kan känna igen sig i din fråga. Det är viktigt att säga att drömmar inte är verkligheten. Det är inget fel på dig och du har ingen konstig sexualitet för att du har drömt din dröm som du skriver om.
Om du fortfarande tänker på den drömmen och oroar dig tycker jag att du skall ta kontakt med ungdomsmottagningen. Där kommer du att få träffa någon som är mycket van vid precis sådana frågor och tankar som du har. Gå inte runt och oroa dig längre. Gå upp till eller kontakta ungdomsmottagningen.